Thursday 4 August 2011

Tips untuk Trial Exam PMR

Salam to everyone,

Tak lame lagi trial pmr nak start dah…korang yang belajar form 3 tahun nie dah study and prepare x? trial pmr dijangka akan start pada 18 Ogos 2011 selaras satu negeri Selangor..

Disini saya nak kongsi skit dengan semua pelajar form 3 khususnya…untuk tahun ini, subjek sains terutamanya akan berubah skit format…kemungkinan besar soalan no.7 tidak lagi berkaitan dengan pengelasan or classification…ianya lebih berfokus kepada soalan berbentuk eksperimen macam soalan no.8..

Dan satu lagi, mungkin ramai dah sedia maklum…apepun, just nak inform jek…untuk soalan mengenai INFERENCE, korang TAK BOLEH lagi guna perkataan depends, influence atau affects..Tolong ingat ni k…yang korang perlu jawab ialah alasan kepada sesuatu isu yang ditanya.

Tak lame lagi, saya akan kongsi dengan korang analisis soalan PMR dari tahun 2007-2010. ini sedikit sebanyak dapat membantu korang untuk tengok ‘topik yang hot’…at least bolehlah korang focus lebih skit….dan mungkin saya akan dedahkan tips2 menjawab soalan sains dengan mudah dan tepat…

Anyhow, ingat kalau korang tak berusaha n start revise dari sekarang mungkin korang akan menyesal kelak…..STUDY SMART NOT HARD!!!

No comments:

Post a Comment